آموزش بازرسی آسانسور در کرج

آموزش بازرسی آسانسور ویژه خواهران و برادران در کرج

آموزش بازرسی آسانسور ویژه خواهران و برادران در کرج : یکی از موارد مهم برای همه آسانسور ها انجام درست فرایند نصب و کارکرد آسانسور می باشد.

در بازرسی یک آسانسور باید کنترل کیفی و فنی آسانسور را در نظر گرفت که این باعث بالا رفتن سطح ایمنی می شود .

اگر در یکی از قطعات آسانسور اختلال ایجاد شود موجب به خطر افتادن جان و مال افراد می شود.

از این رو باید یک آسانسور را هر 6 ماه یک بار بازرسی کرد و خوردگی ها و زنگ زدگی هایی که امکان دارد در برخی از قطعات به وجود آیند را بازرسی نمود تا از فرسودگی قطعات جلو گیری شود .

همچنین باید روشنایی کابین آسانسور و موتور خانه ها و سیستم های کنترلی و … را نیز باید بازرسی نمود .

آموزش بازرسی آسانسور در کرج

علاوه بر مواردی که ذکر شد در بازرسی آسانسور باید سر خوردگی سیم بکسل و پاراشوت آسانسور را در نظر گرفته و سیستم های الکتریکی و کنترلی ایمنی و محرکه آسانسور و سیستم تعلیق را نیز مورد بازرسی قرار داد .

در بازرسی آسانسور باید مسیر حرکت کابین را کنترل کرده و مکانیزم تعادل آن را نیز بررسی نمود.

عملکرد ترمز های ایمنی از نکات مهم در بازرسی آسانسور های می باشد که اگر در بررسی آن کوتاهی شود خطرات جبران ناپذیری به بار می آورد .

در بازرسی آسانسور ها باید گاورنر و ضربه گیر ها و قفل ها و عملکرد صحیح و دقیق آن ها مد نظر قرار گیرند و علاوه بر آن ها درب های کابین ها و طبقات از لحاظ درست کار کردن و باز و بسته شدن بررسی شود .

نحوه ی بازرسی آسانسور :

معمولا در بازرسی آسانسور ها بعد از پرداخت هزینه ، تعین نوبت صورت می گیرد و اگر در بازرسی اولیه ایراداتی گزارش شود باید دوباره نسبت به بازرسی اقدام شود و اگر هیچ ایرادی نبود و صحت آن گزارش شد گواهی سلامت صادر می شود .

انتخاب یک شرکت معتبر و به نام در بازرسی یک آسانسور بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا که برخی از افراد سود جو که فقط به خود و نفع خود می اندیشند و هیچ تخصصی در این زمینه ندارند با بازرسی های ناشیانه منجر به حوادث تلخ و خطرناک می شوند .

بنابرین انتخاب یک شرکت معتبر امنیت استفاده از آسانسور را بالا می برد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *